راه و راه آهن

ليست پروژها
  عملیات دو خطه كردن راه آهن محور ساسان شبنم به روش EPC با همكاری شركت اهورا مهرگستران و شركت جهاد نصر حمزه
نام كارفرمای پروژه: شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: استان یزد
توضیحات پروژه:
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش ظرفیت محور راه آهن ساسان – شبنم نسبت به دو خطه نمودن راه آهن در حریم محور موجود اقدام نموده است. محور موجود بصورت یک خطه با روسازی بالاستی احداث شده است. این محور از ابتدای سوزن ورودی ایستگاه ساسان از سمت بافق (چراغ 400 متری) تا ابتدای سوزن ورودی ایستگاه شبنم از سمت بافق می باشد.
جهت دوخطه نمودن راه آهن، در نظر است خط جدید در کنار خط موجود و یا تلفیقی، با فاصله محور به محور حداقل 5 متر احداث گردد. خط جدید باید با روسازی بالاستی و برای تحمل بار محوری 30 تن طراحی و احداث گردد.
کنسرسیوم اهورا مهر گستران، جهاد نصر حمزه و گمانه کاو و نیز مهندسین مشاور طرح نواندیشان به عنوان مجری این قطعه انتخاب گردیده اند.
  مطالعات طراحی راه های دسترسی تاسیسات تقویت فشار گاز دهشیروندوشن
نام كارفرمای پروژه: شركت مهندسی و توسعه گاز ایران
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: استان یزد
توضیحات پروژه:
طراحی و مطالعات مرحله اول و دوم به همراه نظارت بر عملیات احداث جاده های دسترسی به ایستگاههای تقویت فشار گاز نائین و دهشیر از سوی مجری محترم طرح تاسیسات تقویت فشار خطوط گاز به این مهندسین مشاور واگذار گردیده است. جاده دسترسی ایستگاه نائین 24 کیلومتر و جاده دسترسی ایستگاه دهشیر در حدود 29 کیلومتر می باشند. الویت بهره برداری در حال حاضر با ایستگاه نائین است.
  نظارت بر عملیات بهسازی محور نقده تمرچین و پیران شهر سردشت
نام كارفرمای پروژه: اداره كل راه و ترابری آذربایجان غربی
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: استان آذربایجان غربی
توضیحات پروژه:
نظارت بر عملیات بهسازی مسیرهای زیر در این پروژه در دستور کار قرار گرفته است:
 عملیات اجرائی محور پیرانشهر - تمرچین کیلومتر 259+9 الی 719+14
 عملیات اجرائی محور نقده – پیرانشهر حدفاصل کیلومتر 173+33 الی 400+38
 تعریض محور ورودی نقده از طرف مزارشهدا
  مشاور و نظارت عالیه و كارگاهی ساخت بارانداز 13 هكتاری شلمچه
نام كارفرمای پروژه: منطقه آزاد اروند
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: خرمشهر _ مرز شلمچه
توضیحات پروژه:
محدوده اراضی بارانداز 13 هکتاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است. نظارت عالیه و کارگاهی بر چگونگی تحکیم بستر، زیرسازی، روسازی و اجرای معابر، جداول و سیستم هدایت آبهای سطحی این محدوده به شرکت طرح نواندیشان سپرده شده است.
  نظارت بر اجرای معابر مجتمع فرهنگی، تفریحی، ورزشی و تجاری هزار و یک شهر
نام كارفرمای پروژه: شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: غرب تهران
توضیحات پروژه:
مجموعه فرهنگی، تفریحی، تجاری و ورزشی هزار و یک شهر در زمینی به وسعت 136 هکتار در غرب شهر تهران کنار اتوبان شهید همت در حال ساخت می‌باشد. این مجموعه شامل مجتمع تجاری با زیربنای 650.000 متر مربع در 6 طبقه (3 طبقه پارکینگ زیرزمین)، خیابان سرگرمی، شهربازی، پارک آبی، هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره، پارکینگ طبقاتی، مسجد و مجتمع فرهنگی، مجتمع اداری 20 طبقه می‌باشد. نظارت بر اجرای معابر این مجتمع به شرکت طرح نو اندیشان واگذار شده است.
  مرحله اول ودوم راه دسترسی به معادن سبزوار
نام كارفرمای پروژه: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: سبزوار _ استان خراسان رضوی
توضیحات پروژه:
مطالعات مقدماتی پروژه بهسازی و تعریض محور دسترسی به كارخانه سیمان سبزوار و معادن روداب در استان خراسان رضوی (حدفاصل روستای حارث آباد تا 10 کیلومتری شهر روداب) با هدف پیشنهاد واریانت مناسب جهت احداث یا بهسازی انجام گردید. بررسی‌های اولیه نشان داد که بهره برداران جهت حمل محصولات خود از راه خاكی نسبتاً طولانی استفاده می‌كنند كه با هزینه‌ی واحد طول كم قابل تبدیل به راهی بسیار خوب می‌باشد.
  مطالعات احداث راه اصلی خرامه _ نیریز
نام كارفرمای پروژه: سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع با مشاركت اداره كل راه و ترابری استان فارس
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: شهرستان نیریز _ استان فارس
توضیحات پروژه:
انجام مطالعات مرحله اول بهسازی و نوسازی محور خرامه – نیریز در استان فارس طبق استاندارد‌های فنی و در قالب دستورالعمل-های معاونت نظارت راهبردی دفتر ریاست جمهوری، به طول حدود 100 کیلومتر توسط مجری محترم طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به این مهندسین مشاور ابلاغ گردید.
این محور جهت اجرا به سه قطعه تقسیم شده است.
1: اول به طول تقریبی 40 کیلومتر از شهر خرامه شروع و به روستای خانه کت ختم می¬گردد.
2: قطعه دوم به طول تقریبی 29 کیلومتر از روستای خانه کت شروع شده و تا ورودی روستای سهل آباد ادامه دارد.
3: قطعه سوم به طول تقریبی 30 کیلومتر از انتهای قطعه دوم (ورودی روستای سهل آباد) شروع شده و به بزرگراه نیریز – استهبان ختم می شود.
انجام مطالعات طرح و اجرای قطعه اول راه اصلی خرامه – نیریز به گروه مشارکت جهاد نصر کرمان- مهندسین مشاور طرح گارنو محول شده است و شرکت طرح نو اندیشان سمت مشاور کارفرما در این طرح را بر عهده دارد
  مطالعات بهسازی و تعریض محور دسترسی به معادن قلعه خرگوشی
نام كارفرمای پروژه: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: شهرستان ندوشن
توضیحات پروژه:
معادن گرانیت و آهک قلعه خرگوشی در شمال غرب شهر ندوشن، میانه راه ندوشن به ورزنه، در جنوب روستای قلعه خرگوشی و در استان یزد واقع شده‌اند و غالب آنها نیمه فعال یا غیرفعال هستند. بهسازی راه خاکی منشعب شده از محور ندوشن – عقدا، حدفاصل آبادی‌های سورک تا قلعه خرگوشی در این پروژه مد نظر قرار گرفته است. راه دسترسی به آبادی‌های سورک و قلعه خرگوشی از میانه راه محور ندوشن – عقدا منشعب می‌شود و به سمت ورزنه ادامه می‌یابد. با بهسازی محور سورک به قلعه خرگوشی به طول حدود 26 کیلومتر و اتصال به محور قلعه خرگوشی – ورزنه نه تنها پل ارتباطی بین دو استان اصفهان و یزد برقرار می گردد بلکه محور ارتباطی معادن سنگ گرانیت محدوده قلعه خرگوشی که بالغ بر 7 معدن می-باشند نیز بهسازی گشته و بر بازار فروش این معادن می افزاید.
  مدیریت طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی
نام كارفرمای پروژه: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: پراكنده در سطح كشور
مهندسین مشاور طرح نو اندیشان، مشاور کارفرما در فرآیند عملیات اجرایی احداث، تعریض و یا بهسازی راه دسترسی به معادن و همچنین احداث خطوط انتقال برق و خطوط انتقال آب می باشد. هدف این طرح انجام مطالعات، ساخت و بهسازی زیرساخت‌های معدنی موجود در استان‌های مختلف کشور به دو روش پروژه های طرح و ساخت (EPC) و پروژه های سه عاملی می باشد.
  مطالعات مرحله اول و دوم بهسازی مسیر سه‌راهی غیزانیه- هفتگل - قبر سید
نام كارفرمای پروژه: شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور
توضيحات پروژه:
موقعیت پروژه: استان خوزستان
توضیحات پروژه: در این مطالعات 4 خطه نمودن محور مورد بررسی قرار گرفته است. برای چهار خطه نمودن محور مذکور دو واریانت پیشنهاد شده است. گزینه اول بر مبنای تعریض جاده موجود و گزینه دوم احداث باند جدید در مجاورت جاده موجود با فاصله مناسب بدون نیاز به احداث حفاظ میانی(گاردریل). همچنین 6 گزینه نیز برای برای تقاطع همسطح نمره یک در نظر گرفته شده است:
 حفظ شرایط موجود و تعریض جاده
 عبور باند جدید به صورت روگذر از تقاطع با احداث دو دستگاه پل
 احداث تقاطع غیر همسطح بصورت شیپوری
 احداث تقاطع غیر همسطح بصورت شیپوری با استفاده حداکثری از حریم جاده
 احداث تقاطع غیر همسطح نیمه شبدری
 طراحی بصورت تبادلی با دو رمپ جهتی

    صفحه 1 از 6 ( 57 ركورد )